Vybíráme nejlepší zimní pneumatiky 2025 porovnání 15 nejlepších modelů, jak a které si vybrat?
- Šetřete peníze, čas a nervy při výběru nejlepších zimních pneumatik.
- Na základě nezávislého hodnocení spotřebitelů, vyberte zimní pneumatiky s nejlepším poměrem cena – kvalita.
- Po výběru nejlepších zimních pneumatik, pomůžeme vybrat nejlevnější obchod.
Vítěz testu spotřebitelů roku 2025
Lidovka
Zeetex WP1000 165/70 R14 81T
Zimní pneu Zeetex WP1000 165/70 R14 81T:Při teplotách pod 7 °C letní pneumatiky ztrácejí své …
Více info zdeCena: 1 094 KčZlatá střední cesta
RoadX RXFrost WC01 195/75 R16 107/105R Zimní
Zimní pneu RoadX RXFrost WC01 195/75 R16 107/105R Zimní:Jakmile teplota klesne pod 7 °C, letní …
Více info zdeCena: 1 857 KčVítěz testu
Matador Nordicca Van 195/80 R14 106/104 Q Zesílená
Zimní pneu Matador Nordicca Van 195/80 R14 106/104 Q Zesílená:Při poklesu teplot pod 7 °C …
Více info zdeCena: 2 107 KčPro náročné
Laufenn Lw31 I Fit + 225/55 R17 101V Xl Zimní
Zimní pneu Laufenn Lw31 I Fit + 225/55 R17 101V Xl Zimní:Při teplotách pod 7 …
Více info zdeCena: 2 382 KčNa co se soustředit při výběru zimních pneumatik
Nové zimní pneumatiky se doporučuje pořizovat zhruba každou pátou sezónu nebo při poškození a sjetí vzorku. K výměně je ale vždy potřeba přistupovat individuálně. Jakmile se však rozhodnete, že je čas na nové pneumatiky, všímejte si zejména těchto parametrů:
- Rozměry – průměr, šířka a profil pneumatiky
- Vlastnosti pneumatiky – přilnavost, hlučnost a vliv na spotřebu paliva
- Typ pneumatiky – pro jízdu na silnici nebo speciální pro nezpevněný terén
- Dostatečně hluboký vzorek – minimálně 4 mm
Mezi časté dotazy řidičů patří, jestli je nutné zároveň vyměnit všechny čtyři pneumatiky. My odpovídáme, že důslednost je klíčová, takže je vhodnější sladit všechny čtyři pneumatiky pro zimní podmínky. Ať už máte vozidlo s pohonem zadních, předních nebo všech čtyř kol, doporučuje se použít čtyři zimní pneumatiky. Dodatečná investice do čtyř pneumatik vám dodá jistotu při zrychlování a brzdění.
Nejlepší zimní pneumatiky na základě obsáhlého testu řidičů v roce 2025
Vyznejte se ve značení zimních pneumatik
Každá pneumatika je označena typickým kódem zobrazujícím hlavně rozměry. Jde o univerzální značení, které využívají všichni výrobci, což případný výběr nových gum usnadňuje.
Značení může vypadat například takto: 245/55 R19 98 V tl XL
První číslo je šířka pneumatiky a za lomítkem je velikost bočního profilu, obě čísla jsou uváděna v mm. Písmeno R říká, že jde o radiální konstrukci a číslo za písmenem odpovídá průměru ráfků. Číslo 98 je index nosnosti. Písmeno V je rychlostní index. U bezdušové pneumatiky najdeme označení tl. Poslední XL znamená, že má pneumatika navíc zesílenou konstrukci.
Zimní pneumatiky se navíc snadno poznají i podle toho, že na nich bývá vyobrazena sněhová vločka.
nejlevnější a nejlepší zimní pneumatiky
Jak zjistit vhodný typ pneumatik pro vaše vozidlo
Nejjednodušším způsobem je podívat se na stávající pneumatiky, kde na boku uvidíte číselné značení daného typu a pořídit stejné. Pokud však jde o ojetý vůz a chcete si být jistí, že vybíráte správný typ, raději nahlédněte i do příručky k vozidlu a hodnoty si zkontrolujte také na bočním sloupku. Získáte tak jistotu, že zbytečně nekoupíte nevhodné pneumatiky.
Rozměry zimních pneumatik
Při výběru nových pneumatik si ověřte, že mají správné rozměry. To zjistíte s pomocí třech čísel uvedených v kódovém označení. Jde o šířku pneumatiky uvedenou v mm, která je úplně prvním číslem. Za tím následuju lomítko s velikostí bočního profilu. Jde o hodnotu říkající, jak je vysoká bočnice. Třetím důležitým číslem je průměr. Najdeme ho za písmene R a je uváděný v centimetrech. Často se objevují zejména pneumatiky o průměru R15, R16 či R17.
Nosnostní index
Dalším číslem, které musí odpovídat, je nosnostní index. Pod tím se ukrývá hodnota, jakou zátěž zvládne pneumatika unést. Minimální hodnotu pro váš vůz najdete v technickém průkazu a nikdy si nepořizujte pneumatiky s menším nosnostním indexem. Když pořídíte pneumatiku s větším indexem, nic se neděje.
Rychlostní index
Rychlostní index označuje, do jakých rychlostí jsou pneumatiky určené. Značí se s pomocí písmem. Pro osobní automobily jsou běžné například zimní pneumatiky H do 210 km/h nebo T do 190 km/h. Pokud máte sportovní auto a jezdíte s ním po německých dálnicích, můžou se vám hodit i takzvané vysokorychlostní pneumatiky značené ZR, které jsou stavěné i pro
rychlosti nad 240 km/h.
Přilnavost, spotřeba paliva a hlučnost
U pneumatik sledujte i další faktory. Bývají značeny písmeny, přičemž písmeno A označuje nejlepší vlastnosti. Konkrétně jde o přilnavost, která určuje, jak dobře bude pneumatika držet na vozovce za dobrých i horších podmínek.
Nové zimní pneumatiky mohou pozitivně ovlivnit i spotřebu paliva. Nejvíce paliva ušetříte s pneumatiky označenými písmenem A u této vlastnosti. Pro dostatečnou efektivitu je však nutné, aby byla pneumatika správně nahuštěná. Informaci o ideálním tlaku najdete v příručce k vozidlu. A je dobré jednou za čas zkontrolovat, jestli není potřeba pneumatiky trochu dohustit.
Dalším parametrem, který je spíše vedlejší a nemá hlavní slovo pro výběr pneumatik, je hlučnost. Uvádí se klasicky v decibelech (dB) a čím menší, tím tišší.
Pozornost věnujte struktuře a hloubce vzorku
U zimních pneumatik je velmi důležitá dostatečná hloubka vzorku. Zákonem stanovená hranice jsou 4 mm. Optimální však jsou pneumatiky alespoň se vzorkem 6 mm. Právě sjetý vzorek může být jedním z důvodů, proč se poohlédnout po nových pneumatikách.
Výrobci se také předhání v tom, kdo vymyslí lepší strukturu vzorku. Když se zblízka podíváte na jednotlivé pneumatiky, zjistíte, že drážky nebývají vždy na stejných místech. Právě to je jeden z hlavních rozdílů, proč některé pneumatiky mají trochu jiné vlastnosti v porovnání s jinými. U zimních pneumatik je lepší nešetřit a raději si vybrat u renomovaných výrobců, kteří za sebou mají léta vývoje a nabízí nejlepší typy. Nápovědou, které vzorky jsou dobré, mohou být i vítězné modely pneumatik v nejrůznějších testech.
Jak pečovat o zimní pneumatiky
Zimní pneumatiky se využívají pouze polovinu sezóny. Zbývající část roku je potřeba pamatovat na vhodné uskladnění. Aby zbytečně nedocházelo ke snižování životnosti a zhoršování vlastnosti pneumatik, zvolte pro jejich uložení suché, tmavé a chladné místo. Jestliže podobné prostory nemáte, můžete se domluvit se svým autoservisem, že si zde za nějaký poplatek pneumatiky necháte uložené až do podzimu, kdy opět budou potřeba.
Nevýhody zimních pneumatik v létě
Zimní pneumatiky se při vyšších teplotách rychleji opotřebovávají – jsou totiž vyrobeny ze speciální pryžové směsi, která pomáhá zajistit maximální přilnavost v zasněžených a zledovatělých podmínkách tím, že zůstává poddajná i při nižších teplotách. Vyšší venkovní teplota je pro zimní pneumatiky opravdu nepříznivá. Zimní pneumatiky, které jsou provozovány na horkém povrchu, mají tendenci se opotřebovávat mnohem rychleji.
Jízda vyjde dráž – pokud jste investovali do vyšší bezpečnosti zimních pneumatik, jejich včasná výměna za sadu celoročních nebo letních pneumatik vám pomůže prodloužit životnost zimních pneumatik. V porovnání s celoročními pneumatikami mají zimní pneumatiky často vyšší valivý odpor, což vás může přijít draho u benzinové pumpy.
Problémy s trakcí a ovladatelností – měkčí směs pryže zimních pneumatik nezajistí tak ostré jízdní vlastnosti jako celoroční pneumatiky. Na horkých letních silnicích a při vyšších teplotách může být zhoršeno projíždění zatáček, akcelerace a brzdění. Pokud jde o trakci, může být v zimě větším bezpečnostním rizikem nedostatečná hloubka dezénu. Pokud používáte zimní pneumatiky v létě, můžete očekávat, že tyto pneumatiky budou mít v následující zimě menší hloubku dezénu. To znamená, že vaše pneumatiky nebudou tak dobře odvádět sníh, břečku nebo vodu.
Nejlepší zimní pneumatiky – Novinky
V posledních letech se na trhu objevily nové technologie, jako například „Run-Flat“ zimní pneumatiky, které umožňují jezdit i po defektu nebo úplném vyprázdnění pneumatiky. Tyto pneumatiky jsou vybaveny speciální vnitřní vrstvou, která udržuje tvar pneumatiky i po defektu, což umožňuje jezdit dále až do 80 km/h. Další novinkou jsou „Smart“ zimní pneumatiky, které obsahují senzory, které sledují stav pneumatiky a posílají informace do palubního počítače vozu. Tyto senzory mohou upozornit řidiče na nízký tlak v pneumatice nebo přehřátí, což pomáhá předcházet nehodám a prodloužit životnost pneumatik.
Kolik stojí zimní pneumatiky a kde je koupit
Běžně se ceny za zimní pneumatiky pohybují kolem 1 000 korun za kus a to pro celou sadu vychází kolem 4 000 korun. Levnější a většinou neznačkové pneumatiky mívají horší vlastnosti, takže snaha ušetřit pár stovek se ve výsledku nemusí vyplatit, protože se dříve opotřebují. Kvalitní zimní pneu může stát i přes 4 000 korun za pneumatiku, což dělá více než 16 000 korun za sadu. Záleží na rozměrech a výrobci.
V případě pneumatik je lepší pořizovat nové. Bazarové totiž mohou být hodně ojeté, ztvrdlé a podobně. Vybrat si můžete na internetu, kde si rovnou prohlédnete recenze a ověříte si všechny specifické parametry týkající se daných pneumatik. Po domluvě se servisem si můžete pneumatiky objednat rovnou tam a spojit to s přezutím. Při koupení nových pneumatik přímo v pneuservisu většinou i vyřešíte starost, kam s ojetými gumami, protože servis se postará o ekologickou likvidaci.