
Vybíráme nejlepší elektrokola do každého terénu test & recenze 15 nejlepších elektrokol v roce 2022
- Šetřete peníze, čas a nervy při hledání nejlepšího elektrokola.
- Na základě nezávislého hodnocení spotřebitelů, zvolte nejvhodnější elektrokolo s nejlepším poměrem cena – kvalita.
- Po výběru nejlepšího elektrokola, pomůžeme vybrat nejlevnější obchod.
Vítěz testu spotřebitelů roku 2022
Lidovka
CANULL GT-26 MTBS vel. M černá/tyrkysová
Elektrokolo CANULL GT-26 MTBS vel. M černá/tyrkysová:Pokud nejste zrovna v optimálním fyzické kondici, v žádném …
Více info zdeCena: 21 900 KčZlatá střední cesta
Ratikon EHT 7.1 white
Elektrokolo Ratikon EHT 7.1 white:Pokud při jízdě nestačíte svému partnerovi, v žádném případě to neznačí, …
Více info zdeCena: 47 990 KčVítěz testu
Gogoro Eeyo 1 Cloud Blue 180cm-5’11
Elektrokolo Gogoro Eeyo 1 Cloud Blue 180cm-5’11:Pokud nejste zrovna v optimálním fyzické kondici, není třeba …
Více info zdeCena: 114 490 KčPro náročné
Gogoro Eeyo 1s Warm Grey
Elektrokolo Gogoro Eeyo 1s Warm Grey:Jestli už jste dlouho netrénovali a vaše fyzička není zrovna …
Více info zdeCena: 122 490 KčVýhody elektrokola
Ujedeme na nich to, o čem by se nám na běžném kole ani nesnilo. Bez větší námahy se podíváme na místa, kam bychom se na běžném kole jen těžko dostali. Umožňuje nám jezdit s těmi, kdo mají lepší formu. Navíc šetří čas. Za kratší dobu ujedeme větší vzdálenost, což oceníme nejen při cestě z práce.
Na trhu je tisíce modelů elektrokol a máme opravdu exkluzivní výběr. Nevýhodou tak široké nabídky je to, že se v ní lajk jen těžko orientuje. Jak vybrat elektrokolo přesně pro Vás?
Nevýhody elektrokola
- Značná počáteční investice – není neobvyklé, že lidé, kteří se o elektrokolech dozvídají poprvé, jsou překvapeni cenou elektrokola. Dobrou zprávou však je, že jakmile jednou utratíte peníze za nákup kvalitního elektrokola, jsou výdaje na jeho provoz poměrně malé. Stejně tak náklady na pořízení elektrokola nejsou ve skutečnosti příliš vysoké ve srovnání s tím, kolik stojí nákup automobilu nebo dokonce špičkového jízdního kola.
- Těžší než běžná kola – i po dramatickém zdokonalení technologií a komponentů elektrokol zůstávají znatelně těžší než běžná jízdní kola. To se stává problémem především tehdy, když se snažíte kolo přepravit nebo když jste na vyjížďce a vybije se vám baterie.
- Specializovanější a složitější díly – zatímco většina dílů elektrokol jsou standardní součásti jízdních kol, které lze snadno najít, vyměnit a opravit, existuje také několik vysoce specializovaných součástí, které jsou jedinečné. Protože tyto díly bývají o něco složitější a někdy se hůře shánějí, může být oprava specializované součásti elektrokola často obtížnější a dražší než oprava běžnější součásti jízdního kola.
Než začnete vybírat
Než začnete elektrokolo vybírat ujasněte si tyto otázky:
Kdo všechno na kole bude jezdit? Jaký chci rám?
Elektrokolo si mnohdy pořizujeme, protože už nemáme tolik sil a nejsme v kondici jako dříve. Zohledněte fakt, jak se Vám na kolo nastupuje?
Pokud si jsme vědomi, že na vysoký rám už nasedáme jen horkotěžko, je zbytečné se do něj nutit. U rámů už není třeba vybírat mezi dámskými a pánskými, ale k dostání jsou také univerzální. Ty jsou zlatou střední cestou.
Proč si kolo pořizuji? Kde budu jezdit?
Elektrokola nejsou univerzální a dělí se do kategorií stejně jako klasická kola. Chceme jezdit v terénu, po silnici, ve městě nebo snad po horách?
Jaký chci mít dojezd?
Dojezd je u elektrol velice důležitý parametr a značně se u jednotlivých kol liší. Baterie do elektrokola není to jediné, na čem je délka dojezdu závislá. Záleží také na jízdním stylu, profilu tratě, naší váze, tlaku v pneumatikách, nastavení asistence, použitém typu motoru…
Dojezdy baterií lze rozdělit do kategorií:
kapacita baterie 9AH – 11AH, motor v náboji kola – 40 – 70 km,
kapacita baterie 11AH – 13AH, motor v náboji kola – 70 – 90 km,
kapacita baterie 13AH – 16AH, motor náboji kola – 90 a více,
kapacita baterie 11,4AH – 14AH, středový motor – 70 – 140 km.
Vyšší kapacity baterií zbytečně narušují jízdní vlastnosti a váhu elektro kola a nejsou příliš využívány.
15 nejlepších elektrokol na základě spotřebitelského testu 2022
Baterie elektrokol
V naprosté většině případů se používají tzv. Li-ion baterie s kapacitou od 8 do 17 Ah. Baterie na elektrokola se dají rozdělit podle jejich uložení – rámové, nosičové, za sedlovou trubku. Jejich životnost je cca zhruba 600 nabíjecích cyklů nebo přibližně sedm let. Pokud se o ni budeme dobře starat, může vydržet i deset let.
Možnosti uložení baterií
Rámová baterie – umístěná na rámu elektro kola (místo láhve na pití – proto se jí říká také láhvová baterie).
Nosičová baterie – umístěná na dvoupatrovém nosiči. Používá se proto především u městských a cestovních elektrokol.
Za sedlovou tyčí – umístěná do designu kola. Baterie je umístěna uprostřed kola, navíc poměrně nízko. Nejčastější použití je u skládacích a městských typů.
Uložení elektromotoru
Podobně jako baterie je důležitou součástí také elektromotor a jeho uložení.
Motor v náboji předního kola – dnes se již příliš nepoužívá.
Motor v náboji zadního kola – nejčastější typ motoru, nejlepší poměr ceny a jízdních vlastností.
Motor středový – nejoptimálnější umístnění motoru, krátká reakční doba asistence.
nejlevnější a nejlepší elektrokola
Typy elektrokol
Skládací elektrokola
Jak název napovídá, skládací elektrokolo je možné složit. To je také jejich obrovská výhoda a žádný jiný typ toto nenabízí. Jízda na skládacích elektrokolech je pohodlná, ale nehodí pro dlouhé jízdy a už vůbec ne po nezpevněných komunikacích. Jsou vhodné na cestu po okolí, na nákup, do práce nebo třeba na vlak. Po složení jsou tak malé, že se vejdou i do menších výtahů. Velmi oblíbený je tento typ kol u jachtařů, karavanistů a nomádů. Jsou totiž skladné a lze je s sebou zabalit do kufru a když nás na cestě popadně chuť na kolo, je při ruce.
Městská elektrokola
Městské elektrokolo je univerzální kolo vybavené světly, blatníky, nosičem a stojanem. Pyšní se nízkou váhou a jednoduchým ovládáním. Jsou určeny k jízdě po městě v civilním oblečení. Stačí jim dojezd do 70 km. Lehký terén, jakým je například polní cesta, zvládnou, ale určeny jsou především na zpevněné komunikace.
Treková elektrokola
Krosové elektrolo je univerzální cestovní kolo s kvalitními komponenty s dlouhým dojezdem. Nabízí kompromis mezi horskými a silničními koly. Poradí si s jízdou v terénu, na nezpevněné cyklostezce i na asfaltové silnici. Mohou mít dojezd až 140 km. Kromě dlouhého dojezdu poskytují treková kola vysoký jízdní komfort a nízkou hmotnost. I proto patří mezi nejoblíbenější elektrokola.
Horská elektrokola
Horské elektrokolo je vhodné pro jízdu v horském, rozuměj náročném terénu. Není problém s ním ale jezdit i po městě a cyklostezkách. Pokud hledáme kolo převážně pro sportovní vyžití, je MTB nejlepší volbou. Důležité je přirozené a plynulé spouštění asistence motoru, která musí být při provozování kola v náročném terénu co nejplynulejší. Horská kola mají pevnější konstrukci a širší kola. Motor horských elektrokol je chráněn před prachem, bahnem a dalšími nečistotami.
Cena elektrokola
Zásadní roli při výběru elektrokol hraje samozřejmě cena. Nejlevnější elektrokolo lze koupit již kolem 15 000 Kč a pravděpodobně se bude jednat o skládačku nebo o kolo městské. Levná elektrokola určená alespoň do lehkého terénu se budou pohybovat zhruba od 25 tisíc korun.
Zdroj informací:
https://evelo.com/blogs/ebike-buyers-guide/electric-bikes-pros-and-cons